THE Backyard babies--->rock n roll & ett sjujäkla roligt dygn

Ja så var det dags då att skriva om dagen då vi var iväg o lyssnade och tittade på rockens gudar (THE) Backyard babies.

Mikkiz kom till mig vid 14 tiden på eftermiddagen färdig rocksminkad och fixad.Själv stod jag i en för liten tshirt som en gång ägdes av min bror och hade inte ens kommit halvvägs med mitt rocksmink..
Kan ha att göra med att jag hade sjuk beslutsångest i frågan vilken färg på ögonskuggan jag skulle ha.
Hur som helst så fick jag sällskap medan jag fixade mig klart och efter mycket velande och frågande så kom vi fram till att lila fick det bli med en släng av metallic..
kmin underbara låtsaspappa o min gulliga mamma hade vart på systemet åt oss så att vi kunde spara oss den tiden så var bara att traska hem och hämta det vi beställt,hur bekämt som helst.
Var även en sväng till ICA så att vi kunde köpa oss lite mat så att det fanns nångon mat i magen när alkoholen skulle ner sen.
Var nog lika bra det så att man överhuvudtaget kom ihåg sen att man vart på spelningen *S*
käkade tacopajen som jag älskar och Mikkiz köpte sig en mozzarella pizza.
Vi käkade,snackade,lyssnade på Backyard babies så klart och hade det allmänt trevligt.
Tog massa fula kort som inte borde visas för allmänheten och garvade.
Insåg sedan att klockan var så mycket att det var dags att gå.Slog enpling till mamma,gick på toa och kontrollerade att biljetter och kameror var med sedan gick vi.
Jag,lite smått onykter som jag var sjung för full hals när vi gick ner till stan.Jättevackert var det:)
Sjung Backyard babies och så givetvis Mikkiz´s och min "gå i takt låt" cocacola cowboys.
Sen att det blev ett antal USA i stället för human race gjorde ju inte situationen och asgarven mindre direkt.
Men kul var det:)
Stackars Mikkiz hade ju halvt andnöd så som jag stressade på henne men vad offrar man inte för the rockers?
Var lite oroliga att vi inte skulle hitta men det var ju ingen risk,såg ju kön på långt håll.
Trodde det skulle ta en evighet men det gick rätt fort.
Väl inne hängde vi in jackorna och letade reda på toaletten,var så kissnödig så jag såg ubåtar nästan.
Sen kom problemet vart "rökrutan" låg och medans vi stod och funderade på det så fick vi se Peder,Backyard babies trummis stå o diskutera med några typ några meter ifrån oss bakom en glasdörr.
falkögonen slängdes på i hopp om att få se Nicke eller Dregen men icke.
Hur som helst så gick vi ut där vi kom in och ute under rökpausen så tog vi ett antal bilder (vissa blev bra o vissa blev mongo)  på oss tillsammans och på oss var för sig.Viktiga saker att föreviga till historien.
När vi kom in till värmen igen så gick vi och ställde oss och tog plats vid höger sida av scenen (Dregens plats) och väntade väntade och väntade.
Sen kom förbandet som denna kväll hette Supagroup och kom från louisiana,USA.
Dom såg ut som indianer/70talare och enligt mig så var dom helt okej,mycket bättre än förra årets captain nånting..*uscha*
Mikkiz var däremot inte nöjd med förbandet,hon stod o gäspade sig igenom deras 35 minuter.
Sen får man då vänta ett bra tag efter att förbandet gått av tills grabbarna behagar sig upp på scenen,dom är ju inga som är kända för att ha bråttom.
Runt 21.30 kom dom ut iallafall.Brände av ett par blixtar mot dom sen var det bara att följa med strömmen.
Hade några fulla,dryga 30+ killar bakom oss som var ute efter att jävlas med folk och knuffades och kastade öl på folk,efter ett tag tog mitt tålamod slut vilket resulterade i att dom tyckte det var ännu roligare att jävlas med oss.
Tur att man är en sån som vevar tillbaka.Efter varje knuff så fick dom flyga tillbaka,kunde dom väl ha dom jävlarna.
Spelningen var väldigt bra förutom besvikelsen över att de spelade nästan bara låtar från nyaste plattan och att dom bara spelade 1 timme (brukar spela 1½),men man kan väl inte få allt I guess.

Hoppade,sjung med och klappade händerna tills jag var helt slut.
Högklackade stövlar som jag valt att ha denna kvällen,var ju inte bästa valet men ska man vara fin får man lida pin heter det ju.
Efter att the rockers tackat för sig så hämtade vi ut våra jackor och sen ut.
Hade så ont i fötterna så satte oss på en bestong klump som löpte längs med punkthuset.Hade Oliver twists uteservering ovanför skallarna.
Där satt vi och var väldigt över trött och exalterade och en bit mörbultade.
Garvade rakt ut åt vad visste vi nog inte ens själva och tog ännu mera kort på oss själva.
Hade sjukt roligt vilet jag är ganska säker på att allmänheten såg och hörde.
Gick till donkan och köpte pommes och milkshake innan vi tog bussen hem,hade gärna gått om jag hade ett par andra skor eller fått ta av mig dom jag hade på mig för Micaela men det blev bussen.
Väl hemma hos mig så var vi så trötta så vi gick och la oss rätt fort.
Käkade upp det vi handlat och tog en sväng ut på balkongen sen försökte proffset jag att sätta upp benen på sängen hon skulle sova i men det gick inte så bra med det så hon fick sova i den som den låg på golvet..Var hjul under så den rullade jätteroligt:)
En viss människan hade satt sin klocka på halv nio dagen efter,trodde jag skulle vara trött men var inte farligt.Sparkade Mikkiz på foten och sa goddmorning sunshine och till svar fick jag ett mm eller hur.
Packade ihop våra saker,läste lite skvaller tidningar och sen så begav vi oss till min mamma där vi blev kvar till långt in på eftermiddagen.Hon var inte hemma så Mikkiz o jag satt i lugnan ro på balkongen i flera timmar och tog igen oss efter en hård rockkväll.
Tryckte i oss frukost och drack kaffe.
Sa hejdå vid 14 tiden då jag tog en dusch och sen begav mig ner till tågstationen med min enorma fullpackade väska på hjul rullandes efter mig.
Det var rockiga dygnet i Västerås det och det dygnet var sjujäkla roligt.
Ett minne för livet!

Kommentarer
Postat av: mikkiz

-asg-.. fan va kul att läsa.. satt och garvade igenom hela texten fan.. gillade speciellt det där med sparken på foten och "mm eller hur" muhaha...

2006-04-24 @ 17:34:33

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback