Onsdag och Torsdag...Västerås...jobb..

Långfredag idag sägs ju att det är årets längsta dag.
Inte känt av det än iallafall.
Kollat på näst sista avsnittet av 24 säsong 3 och vart och handlat påskmat och annat på MAXI.
Blir lugnt och mysigt hemma idag,ska tvätta också,har världens tvättberg:(

Mitt Västeråsbesök i förrgår var riktigt skoj.
Gick till mig efter att jag vart hos mamma och ätit frukost.Fixade och gjorde om i hyllan i vardagsrummet.
Bör foton i ramarna och flyttade på saker och tog bort en del och bytte ut till annat.
Påskpyntade också vilket kanske var onödigt men kändes så onödigt att pyntet skulle ligga i skåpet och inte bli använt och här i Sthlm hade jag redan pyntat så jag pyntade med kycklingar och ägg och dagis/lekis och lokalen gjorda häxor.
Mikkiz kom över och vi drack kaffe,garvade åt gamla minnen (blev påmind ommycket jag hade glömt bort) och lyssnade på nostalgi musik.
Var hur kul som helst,fick skratta massor.
Bestämde att hon skulle möta mig vid psyk efter att jag var klar hos psykologen,där det gick bättre och bättre till min glädje.
Gick hem till mig igen och drack ännu mera kaffe och snackade mera gamla händelser,vissa hur roliga om helst och vissa som man önskar att man kunde ändra på om det gick.
Tiden rann iväg som den gör när man har roligt,var dags för mat hos mamma.
Åt en curry och kycklinggryta som Thomas gjort och den var hur god som helst,brann dock i munnen efteråt..*S*
Satt och diskuterade lite med Jocke och mamma en stund efter maten och lyssnade på Jockes livliga fantasi och knasiga idéer.
Blev skjutsad till stationen av Thomas sen men tyvärr kom vi iväg lite för sent så tåget rullade iväg mitt framför näsan på mig.
Fick välja mellan att bli hämtad hem till mamma igen elelr sitta och vänta på stationen,jag valde stationen.
Satt och skrev,lyssnade på musik och kollade på folk som gick förbi.
En kompis från barndomen/tonåren passerade förbi men hon verkade inte se mig för hon sa inget iallafall.
Efter 65 minuter kom nästa tåg vilket jag hoppade på.
Var sjukt kissnödig hela resan tillbaka till Sumpan men fobi som jag har mot offentliga toaletter så väntade jag tills jag kom hem,såg nästan ubåtar då så kissnödig var jag.
Kom precis hem till lost började så var bara att slänga sig i soffan.
VAr ett riktigt br aavsnitt men det är nästan så att man saknar lite spänning nu när man har blivit van med 24 som alltid lyckas med att få med spänning i varje avsnitt.
Gillade inte Kiefer Sutherland förut men nu tycker jag att han är grym,åtminstonde som skådis.
Kan inte påstå att han är direkt läcker,det får Josh Holloway stå för som Sawyer i lost..:)
Tittade på O.C sen också som vi spelat in,ett av de bästa avsnitten någonsin av den serien tycker jag.
Var såå nöjd,kanske för att jag fick som jag ville *S*

Igår hade jag bestämt klockan 10 med Lisa,skulle jobba mellan 10-14..
Men som hon är så hann hon ändra ett par gånger vilket slutade med att jag jobbade mellan 11-17.
Åkte till medborgarplatsen där jag skulle hämta upp barnen,fick stå i 20 minuter vid Björns trädgård innan jag såg dom.
Under den tiden hann jag vara livrädd för ett riktigt ras som förmodligen gick på både det ena och det andra.Han skrek åt folk,hotade en främmande tjej med stryk och kom fram och jiddrade med mig och dunkade mig i ryggen.
Han gick loss totalt och skrek på alla som gick förbi och välte en kundvagn fylld med grejor som ägdes av en hemlös.Det bara lös om honom hur lite det var som var på rätt plats i den skallen,riktigt skrämmande var det.
Till slut såg jag Lisas bil så plockade upp ungarna och gick till lek och skateparken vid Björns trädgård där dom ville leka innan vi åkte hem.
Alvin som hade sett när den där token gick lös ville naturligtvis prata om det så vara bara att sätta sig ner och lyssna på hans idéer om alkhol och droger.
Han har mycket tankar om saker och ting trots sin unga ålder (7 år) men han är väldigt rolig.
Efter att dem lekt så gick vi till Mc Donald´s som  Lisa lovat dom.
Tog ungefär en timme från att vi beställde tills vi kom därifrån,man ska inte ha bråttom när man ska göra något med dom två barnen.
Åkte tunnelbana tillbaka till Enskede sen,mitt tålamod tog slut ett par gånger.
Har insett efter att ha haft det jobbet som jag haft sedan Augusti att jag har tålamod om jag bara vill.
Väl hemma i huset så körde vi som vanligt Tildas obligatoriska led "tävling med roliga gubbar" som går ut på att rita så knasiga gubbar som det bara går.
Röjde på golvet så Lisa kunde dammsuga sen,låg saker överallt.
Ungarna ville ut och påska så klädde ut dom till påskkärring och påskhare sen gick vi ut och påskade i husen runt omkring.Jag var ju lagom snygg i huckle..not..Men vad gör man inte för barnens skull..*S*
Barnet i familjen som jag skulle lämna barnen hos var åksjuk så jag fick åka in till stan och lämna ungarna hos Lisa.Tog oss 40 minuter att gå från huset till tunnelbanan,tar normalt typ 8-10 minuter.
Att lyssna är inte deras starka sida direkt.
Var helt slut när jag droppat av dom vi hötorget,tog tunnelbanan hem och höll nästan på att somna.
Väl hemma blev jag pigg igen,käkade kycklingsallad och badade.
Sen var det soffan som gällde,kollade på filmen saw,fick mersmak eftersom vi såg saw2 för inte så länge sen.

Det var min Onsdag och Torsdag det...










Kommentarer
Postat av: mikkiz

inte dåligt vad du pallar med mycket..ler..

2006-04-14 @ 17:47:11

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback