helgen-->besök av Mikkiz-->plugg-->städning-->24 maraton

Snö,grått och kallt,ska det aldrig ta slut?
Var så fint väder igår ochhae balkongdörren öppen i flera timmar och så vaknar man och tittar ut idag..*suck*
Tycker synd om Marcus och de andra som ska på fotboll idag,kan inte vara kul att stå och titta i sånt här väder,för att inte prata om kallt!
Själv tänker jag vara inne idag,kanske om temperaturen stiger ute lite så maybe att det blir en kort promenad.
Det blir nog plugga,skriva,spela tv spel (har återupptäckt kärleken till mina spel) och se film idag som det ser ut nu.

Mikkiz var här i Fredags.
Hade det trevligt.Hämtade henne runt elva tiden nere på stationen här i Sumpan och gick direkt hem,var tråkigt väder som bara den.
Käkade frukost och drack kaffe latte och snackade,lyssnade på musik och kollade på kort.
Åt våfflor som jag gjorde i mitt snygga våffeljärn som jag fick i julklapp så kände oss som två spymätta bollar när vi var färdiga.
Pratade ännu mera och lyssnade på mera musik och tog en fika.
Hade bakat mjukpepparkaka och köpt rulltårta.
Spelade kort,vändtia och trettioett och som vanligt så hade jag inte en chans mot henne.
Hon förtrollar korten på nåt sätt,vet inte hur.
Gick ner till Sumpan för att lösa ut hennes tågbiljett hem på konsum,tio minuter kvar till avgång när vi kom fram till stationen.
Snackade lite,hjälpte henne att öppna dörren (he he) sen vinkade jag hejdå och gick hem.
Var sjukt kallt så hade knappt känsel i benen när jag kom hem.
Väl hemma blev det en pratkväll om ditten och datten,en del missförstånd reddes ut och så.
Kändes skönt efteråt,kvällen avslutades med film och det blev chocolat med Johnny Depp.
Trodde alla hade sett den men uppenbarligen inte,trodde den skulle sågas totalt men det gjorde den inte..*glad*
Personligen tycker jag att den är bra men dock lite långseg,vet egentligen inte varför jag tycker att den är bra jag bara gör det.

Igår då,gick upp vid nio.Övervägde om jag skulle med till flytten eller inte.
Jag stannade hemma istället,tänkte att för många kockar dessto sämre soppa.
Städade hela lägenheten,dammsög,dammade,moppade golven och diskade.
Eftersom solen lös så passade jag på att göra en av mina inlämningsuppgifter,ska göra en miljöbeskrivning på max en A4 sida.
Fick ett par alternativ att välja på men valde ett som inte "var jag" för att det skulle bli en utmaning.
Tre av alternativen var som gjorda för mig men tog inget utav dom,jag valde istället en park på våren.
Och när kan inte vara bättre att skriva om det än när solen lyser och fåglarna kvittrar.
Blev rätt nöjd med det jag fick fram,ska finslipa lite på den idag tänkte jag innan jag ser den som helt klar.
Pratade med Mikkiz och Daniel ett tag på msn sen tog jag ett varmt bad och dusch.
Slog ihjäl lite tid genom att busa med Lukas,stackaren vart helt slut så han flämtade,inte bra måste börja motionera honom mera.
Tränade ett tag på trampmaskinen och ansade min stackars blomma som jag fick av mamma och mormor för ett par månader sedan.
Trodde Marcus skulle vara död efter flytten men han dök upp på bra humör,glad över att fått igång sin poker användare.
Spelade xbox ett tag och fastnade sen vid nån sjuk film på canal +,eurotrip tror jag den heter.
Tiden sprang iväg så klockan var åtta helt plötsligt,satt och velade vad som skulle göras med kvällen och kom fram till att ha 24 maraton.
Kollade 2 avsnitt sen paus under Barcelona matchen på tv sen ett avsnitt till.
Var så trött så att jag såg dubbelt efter det så somnade rätt fort och sov så tungt så att jag inte ens hörde när jag fick sms vilket jag typ alltid gör.

Idag blir det ungefär samma som igår,måste finslipa på skolarbetet.
träna,ta en dusch och skriva.
Ringa mamma,kamma katterna (byter päls nu så hårar som f*n) och fortsätta på min tavla som jag tänkt bli färdig med detta år.
Men sen vet man aldrig vad som händer,mina planer har en förmåga att ändra sig *S*

Det som händer det händer.





Kommentarer
Postat av: mikkiz

huvudsaken är att du gör det som känns bra för dig själv..ler..

2006-04-02 @ 13:15:39

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback