här och nu

Ja här sitter jag nu och är en aningen trött och huvudvärken skriker i knoppen.
HAr haft 5 stycken derby laddade grabbar i vardagsrummet som spelat tv spel,druckit öl och gapat.
Är AIK mot djurgården idag och det är stort har jag hört.
Exalterade Mackan (som alltid är exalterad) var ju mer exalterad än vanligt idag och var nästan uppe i taket period vis.Blir trött efter ett par timmar i hans sällskap,förstår inte hur Sandra står ut.Men hon har väl blivit van.Visst att Marcus kan han också men det är ingenting.Jag tror jag har ganska stor pli på honom,nästan lite för mycket ibland.
Så nu sitter jag här och velar i vad jag ska göra dom kommande timmarna tills Marcus kommer tillbaka hes och jävlig.
Tänkte åka till Kista men det ser ut att bli regn så känns inte så kul,plus att det är bara 45 minuter kvar tills de stänger.
En promenad nere vid sjön blir det nog och sen hem.Funderar på att röja i garderoben och kanske baka italienskt matbröd.Eller måla.Eller fortsätta skriva på min uppsats.Eller eller eller.Jag bli galen.
Har kommit in i en psykisk svacka igen,inte bra det.
En "grubbla period".Jag är och har alltid varit en grubblare men vissa perioder är intensivare än andra.
Psykologen sa att om jag håller mig sysselsatt till max när jag känner att jag stressar upp mig o tänker dåliga tankar så glömmer jag bort att grubbla så ska nog testa det tror jag.
Ska ta och vädra ut öl lukten till att börja med,blir illamående av den.Luktar alldelles för mycket pappa.
Och att börja tänka på honom gör nog inte situationen så mycket bättre.
Kanske skulle ringa nåndag till honom,inte pratat på 2månader snart.
Ja ja får se hur det blir med den saken.
Måste komma ihåg att gratulera min kusin Rasmus som fyller 12 år imorgon,tiden går så fort.Jag tycker det var bara några år sedan han föddes,så fel jag har.
Nu kom min lilla gråing jamandes med Pumba i munnen,dom är helt tossiga båda två nu när det varit så mycket folk här och ingen var ju lyckligare än Lukas som älskar att dra på sig sin "hej hej här är jag titta på mig för jag är jättesöt och busig" min.
Dom är så söta.
Nu ska jag ta mig något att äta sen gå ut en sväng.


Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback