Daniel,Backyard babies,Västerås & harmoni

Vilken dag det varit idag.
En alldelles förträfflig dag utan en endaste orsak till det.
Har mest suttit bakom datorn och skrivit,skrivit och skrivit medan balkongdörren har stått på vid gavel och fåglarna har kvittrat.Tillomed solen tittade fram under ett par timmar.
Har pratat mycket med Daniel idag,han är alldelles för bra.Aboslut en av de finaste,trevligaste och charmigaste personer jag känner.
Det är något speciellt med honom,och han lyckas med att få mig att skratta minst en gång varje gång vi pratar oavsett vilket humör jag är på.
Är väldigt tacksam över att ha kontakt med honom,4½ år har det gått och jag är glad över varenda dag.
Hoppas på flera år till....

Har finslipat på dem färdiga upgifterna som ska lämnas in imorgon,har nu bara en kvar att göra.
Ska ta lite hjälp av mamma,som har en ide´ om hur jag ska göra.

Nässjös veteran rockband Backyard babies chattade på Aftonbladet idag,fick en av mina 2 frågor besvarade vilket jag är sur över eftersom jag tyckte min obesvarade fråga var mycket mer seriös än andras.
Men sen svarade ju inte bandet direkt seriöst på frågorna dom fick heller så kanske var oseriösa dagen på Aftonbladet idag.
Hur oseriösa och omogna svar dom än kom med så längtar jag till tusen till 20/4 då vi (jag o Mikkiz) ska gå och kolla på dom när dom spelar i Västerås,för dom är så bra och jag tycker att dom är ännu bättre live än på platta (eller vax som dom sa).
Tror det blir en kanon spelning as usual.

Var i Västerås igår.
Skulle åkt med tåget 10.14 men missade det precis så fick sitta och vänta på 11.14,läste klart min bok under tiden så klockan tickade på rätt fort.
Thomas hämtade mig och åkte direkt till mamma och åt frukost,gick till mormor sen för att säga hej till Kusin Fanny men hon sov naturligtvis.
Pratade lite med lillebror som var hemma på lunch (bor hos mormor ett tag nu) och fikade med mamma och mormor medan vi väntade på att lillskruttan skulle vakna.
Mikkiz kom över också ungefär lagom till hon vaknade.
Var lite blyg i början men sen vaknade charmtrollet inom henne till liv,tillomed mikkiz blev lite charmad som tycker så mycket om barn..not..
Blev kvar i ett par timmar längre än väntat,gick till mig sen (drack inte kaffe denna gången),satt mest och snackade och kollade på lite kort jag framkallat.
Vandrade över till mamsen med Mikkiz runt halv fem,beställde Backyard biljetterna och gick sen och hämtade ut dom på kiosken i Viksängs centrum.
Sa hejdå till Mikkiz och gick hem till mormor och åt kvällsmat,satt och pratade lite.
Var längesen jag träffade mormor själv så det var skönt.
Bror min ramlade in 30 minuter försent typ (inte ovanligt för att vara han,måste ha tagit över det efter mig).
Thomas körde ner mig till tåget som jag hann på precis lagom i tid.
Tågresan hem satt jag och lyssnade på mp3n och tittade ut genom fönstret hela vägen.
Såg så mycket fint som jag aldrig tänkt på förut,en rätt så fin sträcka mellan Västerås och Stockholm.
Kände mig lugn och harmonisk hela vägen hem,nästan så att jag ville sitta kvar ett tag till när det var dags att gå av.
Väl hemma packade jag upp det jag hade med mig från V-ås (har alltid med mig minst 3 nya saker varje gång..hur lyckas jag?) och sen kollade jag på O.C.
Hann med lite msn och fotboll efter det.Spelade in en Backyard babies intervju som Mikkiz fick nys om strax innan den började och sen var det lost i sängen som gällde.
Det var knappt jag höll mig vaken,var så trött men lyckades se hela,är ju såå bra.
Somnade sen och sov hela natten fram till 10.50,drömde mycket och länge vilket gjorde att jag sov extremt tungt.

Blir nog 24 ikväll ett par avsnitt och mera plugga.Kanske fortsätta på min skiss jag håller på med också.
Måste passa på nu när min estetiska motivation kommit tillbaka.



~~*~~*~~det är skillnad på rocksvett och idrottssvett~~*~~*~~


<3

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback