mvc,vi är med parhus och fullspäckad höst.

Var på kontroll på mvc idag och allt såg bra ut.LÅg lite över kurvan den här gången så bebísen växer som den ska.
Hjärtslagen slog 144/60 och symfusmåttet låg på 34.5.
h*n är även nu fixerad och ligger med huvudet neråt i förlossningsläge.Känns skönt att veta att h*n redan fixerat sig.
Proverna såg även bra ut men blev tillsagd att vila och ta det lugnt framöver pga sammandragningarna som jag har regelbundet.

Ja och så till det stora ämnet: Vi är med parhus.
I förra söndagen var vi på en visning i Bromsten och tyckte jätte mycket om vad vi såg.
Hult sutteränghus med verandra fram,balkong på sidan och stor trädgärd och inglasad veranda där bak.Fin inuti på båda våningarna och mycket lite som behövde åtgärdas.
Lite gullig gäststuga längt upp i trädgården,ett litet vattenfall och växthus med grönsaker i.
Tomten vette upp mot skogen så insynen var skyddad.
Perfekt ställe för oss,barn och katter.Vi trodde inte att vi skulle kunna vara med i budgivningen då vi trodde att priset skulle stiga en bra bit över 3 miljoner så hoppet var inte stort.
Budgivningen började och jag såg på nätet hur det steg.Hoppet (det lilla som fanns) försvann helt och jag lade helt ner drömmarna om det huset och började se framåt efter nya objekt att åka och titta på.
I torsdags på lunchen var huset borttaget ifrån Dn.se och jag förstod då att det var över.Marcus ringde ifrån jobbet och jag frågade honom vad det gått för men han visste inget om att den ens var borttagen och skulle höra med sin mamma som skött budandet åt oss om vad den gick för.
När han kom hem ifrån jobbet så frågade jag igen om han hört vad huset gick för och jag fick ett stort smile som svar och sen ett finurligt "vi har skrivit kontrakt idag".
Jag blev så paff och chockad att jag började pladdra på i 190 om mitt kommande slutprov.Tog väl 15-20 minuter innan vi tog upp ämnet igen.
Vi var rätt omtumlade båda två den kvällen och fick varken mycket gjort eller sagt.
Så nu är vi med parhus och flyttar in 14 december.
Vi samlar vuxenpoäng i snabbtakt *skrattar*

Hösten kommer att bli fullspäckad.

Ska göra/fixa:

*Rusta upp denna lägenhet inför visning och försäljning
*Packa klart hemma i Västerås
*Få tillökning i familjen
*packa och rensa denna lägenhet
*gå på föräldra utbildning och mvc kontroller
*Träffa besiktningsman för ytterligare en besiktning av huset

Och listan kommer nog att fyllas på under hösten...

ja nog har vi att stå i alltid..

Kommentarer
Postat av: Micaela

lilltjejen har blivit vuxen =)

2007-09-11 @ 14:35:09

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback