mvc,derby och en rolig Victoria.

Var på åttonde mvc besöket idag.
Allt såg bra ut trots att jag inte känner mig så bra.
Blodvärde och blodsocker var perfekta och symfus-fundusmåttet låg lite över det normala.
Fick även väga mig vilket inte var så kul men har samlat på mig så himla mycket vatten i kroppen så tydligen därför vikten ökat drastiskt.Roliga är att det varken känns eller syns att man gått upp de antal kilon som jag faktiskt har.
Bebisens hjärtljud låg högt igen,156/60 och förra gången låg det på 144/60.Så det var nog en vaken liten krabat därinne.Eller liten och liten är h*n inte,är ju helt färdigutvecklad nu så lär ju ligga runt 3 kg nu och mellan 48-50 cm lång.
Pratade lite om önskemål inför förlossningen och om välmåendet i övrigt.Tog upp om mina onda händer och tydligen så kan man få låna skenor att sova med på nätterna för att undvika domningar och vattensamling i fingrarna.Får se om jag prövar det.Var domnad ända upp till armbågen imorse när jag vaknade och igår kunde jag varken öppna kylskåpet elller min vattenflaska.
Men nu är det inte långt kvar så jag ska inte gnälla alltför mycket om saken.Har ju mått prima fram till nu så kunde ju helt klart ha haft det värre.

Marcus var på derby mellan AIK-djurgården igår.
Matchen slutade 1-1 och det var en mysig och glad sambo som kom hem efteråt.
Jag zappade mellan idol,id och matchen på tv så hängde med jag med.Blir mer och mer intresserad för varje dag som går vad det gäller AIK och allsvenskan i fotboll.Antar att det blir så när ens partner har ett intresse som han eller hon brinner starkt för.Har blivit väldigt insatt i vilka spelare som är bra,vilka som blir köpta och sålda av vilka och hur dom ligger till i allsvenska tabellen.Ser på Marcus också att han tycker att det är kul att jag intresserar mig vilket gör mig glad.
matchen igår var väl ingen höjdarmatch som det derbyt borde ha varit men det var ju bra att det blev lika istället för förlust.
Tittade lite på kanal 9s repris av matchen när Marcus kom hem,vi spelade även in den åt Britta så hon kan se den sen.Det är lite kul att en 78 årig tant är intresserad av fotboll men det är ju samma där att hennes man var ett stort AIK fan och då blev hon det med.

Tittade på Victoria Beckham programmet på tv4 igår.Nu vet jag inte om den hon var i programmet är den hon är på riktigt men jäklar vad rolig hon var.Av bilder i skvallertidningarna att döma så verkar hon ju vara en riktig surkart som aldrig ler men hon var riktigt rolig och skämtade om just den bilden om sig själv att hon skulle vara en oleende uppblåst docka.Hennes min när hon blev inbjuden till societetslejonet var ju underbar också,satt här ocj skrattade för mig själv.
Nej jag blev positivt överaskad av det programmet om henne och hennes ankomst till Amerika.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gillade också Victoria Beckham-dokumentären, hon verkade verkligen mkt roligare än vad man ser på alla bilder :)

2007-10-03 @ 22:19:53
URL: http://whitestone.bloggspace.se

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback