här går det undan..

Mailade om att få boka tid för slutprovet imorse och fick svar efter en halvtimme att jag kan få komma på fredag och skriva det då.Min första reaktion var panik men sen insåg jag att tja varför inte nu när jag ändå har ångan uppe.Och det skulle ju inte vara helt fel heller utifall jag skulle kugga på det för d¨å blir ju omrpovet ändå av tidigare än vad jag normalt sett skulle ha skrivit första gången.Och att spara tid är något guld värt för mig just nu..Så på fredag kl 9 ska jag till skolbänken och skriva mitt slutprov..Ser nästan fram mot det konstigt nog.
Så i veckan blir det att plugga och repetera och öva på svagheterna inför vad som komma skall.

Var på försäkringskassan idag som sagt och varken jag eller Marcus gick därifrån mer kloka än innan.Snarare mer förvirrade.Där satt vi i 1½ timme i en lokal med 40 pers och lyssnade på en gubbe som pratade nonstopp om f-kassans alla miljoner regler för föräldrapenning,pappadagar osv..Det är rena djungeln det där och alla såg ut som stora frågetecken typ..Men men..Jag har ju redan fyllt i och skickat in min ansökan och för Marcus del så blir det ju inte förrän i vår så är ett tag kvar tills dess.Fast det ska ju fyllas i ansökan om de 10 pappadagar man får inom en 60 dagars period från att barnet är fött så lite papperskrångel blir det för honom redan i år.

MIn kära sambo var så söt och köpte god mat till sin stackars sjuka och gravida "fru" när han kom hem ifrån jobbet,ibland är han så söt så man blir gråtfärdig.

Nu ska jag köra lite övningar på cdrom innan Id börjar =)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Micaela

vilken gullig karl du har =)

2007-09-03 @ 20:19:36

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback